Tefal Inductiekookplaat Everyday IH2018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Inductiekookplaat Everyday IH2018 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Patrick201 02-10-2015

Aanvulling: Ik had de tweede en derde inductiekookplaat naast elkaar, dus ik kon beiden testen en vergelijken.

De aan/uit-knop knippert zachtjes als hij uit staat (in Standby). Dat hoort zo.

De verlichting van de aan/uit-knop is niet egaal, het is een klein deel en een paar puntjes. Bij beide is het ook nog verschillend. Blijkbaar zit de verlichting er maar een beetje lukraak in.

Nu ik ze beide aan had staan viel het me op dat ze allebei piepgeluiden maken als ze uit staan (in Standby). De meeste mensen zullen dat niet horen, maar ik wel.

De temperatuur lijkt me een serieuze fabricagefout. De eerste zat er 20 or 30 graden naast, de tweede is goed en de derde zit er ongeveer 10 graden naast.

Ik durf ze niet meer allebei terug te sturen. Ik heb besloten de tweede te houden. Nu maar hopen dat het lichtje van de aan/uit-knop niet iets is dat los zit en kortsluiting kan maken. Nadat ik hem heb gebruikt (en hij is afgekoeld) trek ik de stekker er uit vanwege de (nauwelijks hoorbare) piepgeluiden.

Al met al ben ik er niet tevreden over.

Patrick201 29-09-2015

Bij Tefal zelf probeerden ze me wijs te maken dat het normaal is dat de inductiekookplaat zo doet.

De tweede inductiekookplaat heb ik geprobeerd in de "melk"-stand. Of het water ook echt 85 graden is heb ik niet gemeten, maar het ging nooit koken.

Dat betekent dat de eerste inderdaad stuk was, en dat ze bij Tefal de consumenten onjuist informeren.

Bij de tweede is de aan/uit knop echter maar voor 1/3 verlicht. Ik wil natuurlijk een apparaat dat gewoon in orde is. Dus zal ik deze ook maar terug sturen.

Tefal maakt dus een inductiekookplaat waarvan de temperatuursensor zomaar kan afwijken. De helpdesk van Tefal is niet eerlijk. De kwaliteitscontrole van Tefal is blijkbaar onder de maat. En ik kan nog steeds niet koken.

Patrick201 19-09-2015

Uit een Duitse test kwam deze Tefal als beste er uit voor inductiekookplaten met een enkele zone.
Begin september 2015 was hij echter niet leverbaar, maar vanaf ongeveer 18 september 2015 was hij opeens weer overal te koop, dus ik heb hem meteen gekocht.

Hij ziet er mooi uit. De ventilator maakt wel wat geluid, maar dat is niet storend. Hij lijkt stevig en degelijk.

Het is helaas niet mogelijk om zelf de temperatuur te kiezen. Er zijn een paar vaste mogelijkheden en handmatig is het vermogen in te stellen tussen 400 en 2100 Watt. Ik zou echter graag zelf de temperatuur willen instellen van 30 tot 200 graden.

Die van mij bleek het niet goed te doen. In de 'melk-opwarm-stand' zou de melk tot 85 graden opgewarmd worden en daarna zou het apparaat zich uitzetten. Maar bij mij gaat het koken en dat gaat nog 5 minuten zo door (geprobeerd met water).
Er is ook een stand om water te koken, die blijft ook 5 of 10 minuten doorgaan, terwijl het water enorm staat te koken.

Het lijkt wel alsof de temperatuursensor half los zit. Volgens mij is dat een tekortkoming in het ontwerp of fabricageproces. Het apparaat zou altijd de juiste temperatuur moeten kunnen meten. Als de temperatuur er zomaar een graad of 20 of 30 naast kan zitten, dan klopt er iets niet aan het ontwerp of de fabricage.